NB: Nog niet alle help-teksten zijn beschikbaar. Wij werken hard aan het vullen van de help-teksten. Neem grust contact met ons op als u vragen heeft over een onderwerp dat nog niet is behandeld.
In de Windows OrderBuddy applicatie versie 1.1.21.xxxxx zit een bug waardoor OrderBuddy steeds naar de eerste printer print die is gebruikt, ongeacht of voor online orders of kassa andere printers staan ingesteld.
Het probleem is verholpen in versie 1.1.22.xxxxx of hoger... alleen treedt het dan sporadisch toch nog op.
Versie 1.1.25 bevat extra debug informatie zodat we kunnen zien waarom het eventueel nog optreedt.
Installeer bij klanten met printproblemen daarom versie 1.1.25 via http://www.orderbuddy.nl/install-latest
NB: Op sommige computers is Internet Explorer 8 geinstalleerd.
De Windows OrderBuddy applicatie heeft bepaalde onderdelen van Internet Explorer nodig.
Daarvoor moet minimaal Internet Explorer 9 zijn geinstalleerd.
Een upgrade naar de meest actuele versie voor een betreffende Windows versie kan direct worden gedownload via http://windows.microsoft.com/nl-nl/internet-explorer/download-ie
Afhankelijk van de toestand van de pc/Windows kan het zijn dat 1 of meerdere updates nodig zijn.
In Windows 7 zit echter een bug waardoor updates heel lang kunnen duren.
Om dit te voorkomen: start een cmd-window met admin-rechten en voer het volgende commando uit:
net stop wuauserv
Werk vervolgens een update bij. Herhaal bovenstaande commando weer en doe de volgende update.
Tip: er is ook een pakket beschikbaar met een complete update voor Windows 7: https://support.microsoft.com/en-us/kb/3020369
NBB:
Als een nieuwere versie van OrderBuddy wordt geinstalleerd terwijl www.orderbuddy.nl/install nog naar een oudere versie verwijst, dan dient de configuratie van OrderBuddy te worden aangepast om te voorkomen dat OrderBuddy zich automatisch 'downgrade'.
Een downgrade kan worden voorkomen door in de directory C:\Gebruikers\<naam gebruiker>\AppData\Local\Foodticket\OrderBuddy het bestand OrderBuddy.exe.Config te openen met Kladblok en de regel
<add key="OnlyUpgrades" value="0" />
te wijzigen in
<add key="OnlyUpgrades" value="1" />
Herstart OrderBuddy (rechtermuisklik op icoontje in taakbalk en kies Reset) om de instelling te activeren.